Email z zaproszeniem do ankiety online - wskazówki jak zwiększyć liczbę odpowiedzi zwrotnych

badania rynku

Jedną z największych korzyści płynących z wysłania zaproszenia do wzięcia udziału w ankiecie jest zasięg. Dzięki wysłaniu wiadomości email bardzo prawdopodobne jest, że Twoi respondenci przeczytają Twoją wiadomości. Jednak średni wskaźnik odpowiedzi na ankiety wysyłane przez email jest bardzo niski, a każdy przedsiębiorca powinien chcieć to zmienić.

 

Przygotuj angażujący temat emaila

Jeśli planujesz zaprosić swoich respondentów za pośrednictwem poczty elektronicznej, upewnij się, że Twój temat przykuje ich uwagę. Postaraj się wymyślić krótki, opisowy tekst, który da czytelnikowi dobry powód do otwarcia wiadomości. Zawsze upewnij się, że jest jasne, kto jest nadawcą poprzez wspomnienie o nazwie swojej marki i zwróć się do czytelnika osobiście. Zaawansowane oprogramowanie do ankiet, jak SurvGo™ pozwala na wysyłanie zaproszeń zawierających zmienne, które pozwolą Ci spersonalizować wiadomość. Jeśli oferujesz jakąś zachętę dla swoich respondentów, wspomnij o tym w temacie wiadomości.

 

Zaproszenie do wypełnienia ankiety na najwyższym poziomie

Twoje zaproszenie do ankiety online musi być na najwyższym poziomie. Atrakcyjny wygląd przekazuje wiarygodność i profesjonalizm, zachęcając Twoich respondentów do kliknięcia w ankietę. Dobrym pomysłem może być wypróbowanie kilku wzorów, aby określić, który z nich jest najlepszy. Upewnij się też, że Twój email jest w pełni responsywny - to samo dotyczy także ankiety. Liczba użytkowników mobilnych wzrosła w ciągu ostatnich lat i będzie rosła jeszcze przez długi czas.

 

Wyjaśnij cel ankiety w zaproszeniu do emaila

Respondenci są bardziej skłonni do wypełnienia ankiety, jeśli znają jej cel. Poinformuj swoich odbiorców, w jaki sposób zostaną wykorzystane wyniki ankiety online - na przykład w celu zapewnienia lepszej obsługi w przyszłości lub poprawy jakości produktów - i zagwarantuj, że dane nie zostaną wykorzystane poza Twoją firmą.

 

Podaj termin zakończenia ankiety

Termin realizacji stworzy pilną potrzebę "Weź ankietę teraz!". Respondenci, którzy nie mają czasu, mogą zdecydować się na "Wypełnij ankietę później". Cokolwiek zrobisz, podaj konkretną datę, aby zniechęcić potencjalnych respondentów do odłożenia wypełnienia ankiety na później, gdyż czas jest ograniczony.

 

Poinformuj swoich rozmówców, ile czasu zajmie ankieta

Nie mów, że Twoja ankieta jest "krótka". Zamiast tego, bądź precyzyjny: "Ta ankieta zajmuje tylko 5 minut Twojego czasu" jest o wiele bardziej przekonujące i pozwala respondentom zaplanować swój czas. Pamiętaj, aby ankieta nie była zbyt długa - wszystko, co trwa ponad 20 minut, jest zbyt długie. Długa ankieta sprawia, iż respondenci nie są skoncentrowani przez cały czas trwania badania internetowego. Negatywnie wpływa to na jakość zbieranych danych, co uniemożliwia osobie przeprowadzającej ankietę online na wyciągnięcie odpowiednich wniosków i podjęcie słusznych decyzji.

Wszystkie wymienione informacje powinny znaleźć się w treści maila wysłanego do potencjalnych respondentów. Dzięki temu będą mogli podjąć decyzję, czy mają czas oraz chęci do wypełnienia wysłanej ankiety online. Pozytywnie wpłynie to na liczbę uzyskanych odpowiedzi zwrotnych oraz na podejmowane działania w przyszłości.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Co zawrzeć w treści emaila z zaproszeniem do ankiety online?
  • Wprowadzenie: Powitanie odbiorcy i krótkie wprowadzenie do celu badania.
  • Cel badania: Wyjaśnienie, dlaczego przeprowadzasz badanie i jakie informacje próbujesz uzyskać.
  • Opis ankiety: Krótki opis samej ankiety, jej tematu, liczby pytań i szacowanego czasu wypełnienia.
  • Zalety udziału: Wymień korzyści, jakie mogą wyniknąć z udziału w badaniu lub jakie działania mogą zostać podjęte na podstawie wyników.
  • Poufność i prywatność: Zapewnienie odbiorców, że ich odpowiedzi są poufne i chronione zgodnie z odpowiednimi przepisami o ochronie danych.
  • Instrukcje i link do ankiety: Udostępnij jasne instrukcje dotyczące sposobu udziału w ankiecie oraz bezpośredni link do ankiety online.
  • Podziękowanie: Wyraź wdzięczność za poświęcony czas i zachęć do udziału w badaniu.
Czy mogę wysłać przypomnienie o ankiecie online?

Tak, przypomnienie o ankiecie online może być skutecznym sposobem zwiększenia wskaźnika responsywności. 

Zobacz także

Tagi

badania rynku i opinii ankiety online
Biostat. More than statistics.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Tel: (+48) 32 42 21 707
Tel. kom.: (+48) 668 300 664
e-mail: biuro@biostat.com.pl

Polecane serwisy:
24h Sondaż Profesjonalne analizy statystyczne